In de typische voorbereidingsdagen voorafgaand aan mijn vertrek doe ik de gebruikelijke dingen. Accu's zijn opgeladen naar startklaar - de startaccu's heb ik waarschijnlijk in Vlissingen bij het incidentje met de kortsluiting naar de sloop verwezen, dus ik ben aangewezen op de lichtaccu's. Nu heb ik daar hele mooie 'semi-tractie' onderhoudsvrije accu's voor gekocht, dus die kunnen ook prima de motor starten.
Ik heb ditmaal veel diesel ingeslagen. Met de jerrycan achterop de bagagedrager heb ik 130 liter getankt, goed voor 21 uur varen. Mijn dieselvoorraad wil ik ook verder gaan aanvullen, zodat ik zonder samengeknepen billen eens een pleziertochtje of een onverwachte tocht kan maken.
Verder, ja ach, keerkoppelingsolie bijgevuld, was gedaan, water bijgevuld, motor proefgedraaid, dat soort dingetjes. Verder nog een bezemsteel aangeschaft voor mijn nieuwe bootshaak - de vorige drie hebben allemaal het ruime sop gekozen in de afgelopen drie maanden, eentje in Maassluis en de andere twee in Gouda. Een korte nieuwe had ik al weer eerder aangeschaft, nu ga ik er zelf nog eentje in elkaar zetten, een lange.
Verder heb ik nog als aandenken aan Gouda voor mijzelf een nieuwe pijp gekocht, een echt Gouds model zoals ik mij heb laten vertellen. Een klein elegant modelletje, uit klei, dubbelwandig naar het schijnt. Rood geglazuurd aan de buitenzijde, met een lang roer.
Hij rookt heerlijk.
We zijn er helemaal klaar voor, laat het weekend maar beginnen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Jeumig, met zo'n pijp word je wel een echte schipper. Nu nog bakkebaarden.
Een reactie posten